lördag 12 maj 2012

FISKEBÄCKSKIL

Efter att vi hade tagit oss över med färjan igen så begav vi oss mot Fiskebäckskil. Där intog vi en mycket god namnsdagsmiddag på Lottadagen. 
Jag valde den dyraste fisken eftersom det var min dag och Janne valde kött. Han kanske tyckte att han fått nog av fisk och skaldjur redan. =)
Men till förrätt så ingick det en sillbuffé så han fick sin beskärda del han med. 

 Sillbuffé på Brygghuset.

 Sill, Sol och kluckande hav gör väl vilken människa som helst glad!

 Jag ville haft cola i ett sånt där litet Ölglas med såna där isbitar med hål i mitten som klirrar mot glaset. Det hade de nog inte men detta var inte dumt heller. 

 Torskrygg med friterade potatisrullar och pepparrotskub. 

 Färsbiff med potatis och lingon, med sockerärtsskott och gurka.
Det såg gott ut det också... 

 Det blåste fortfarande halv storm men Janne vågade klättra ner en snabbis och doppa tårna i vattnet. Men av hans min så förstod jag att det var ett bra val av mig att behålla strumpor och skor på. 

 Fiskebäckskilvy...

 Och vad gömmer sig bakom den fina grinden... 

Jo.. resans andra körka... =)

Vi hade verkligen tur med vädret trots blåsten... Strålande sol blev det ju och klarblå himmel. 

Vi åkte en sväng till Rågårdsvik också, men där fanns inte mycket att göra. 
Så vi beslutade oss för att åka tillbaka till stugan. 


Inga kommentarer: