söndag 20 juni 2010

Legoland




Det fanns många olika kända byggnader att titta på. Jag är inte den bäste på vilka alla är men det var väldigt kul att se. Och även här är det ju häpnadsväckande hur de lyckats så perfekt med detta.

Denna är nog den som jag tyckte var finast. Antagligen för att de även fått till det så bra med dessa miniatyr träd som stämmer så fruktansvärt bra med storleken på byggnaden... Tänk om man kunde göra något sådant här själv.. Kanske någongång när jag har plats och tid...


Detta vet jag ju iaf. vad det är... Men jag kommer tyvärr inte ihåg hur många legobitar de använde för att bygga upp henne...


Och här är väl då vita huset... hmm Eller???



Är det Farao??? Här inne fanns iaf. den nya attraktionen.
Templet som nog var höjdpunkten i hela parken enligt oss alla.
Man åkte runt och sköt med laser pistoler på lampor som lös
på olika läskiga legofigurer inne i templet...
Man fick poäng efter hur mycket man träffade
och det blev lite tävling av det.

Jakt på gång... Denna ser så liten ut på bilden,
men är verkligen helt otrolig...
Jag förstår inte hur de har orkat att bygga upp allt detta med Lego.


Lucas och Albin skall åka grodorna.


Kapten själv... Han ser rätt snäll ut faktiskt.


Här åks det sjörövarbåtar..
Man skulle skjuta vatten på de som åkte i de andra båtarna
och dessutom kunde man träffa folk på land om de inte aktade sig...
Jag slapp dock åka denna.
Jag tyckte att det var kallt nog denna dag.
Så jag kände inget större behov av att bli dyngsur i onödan.



Här bakom skall de tappra brandmännen rädda en katt i trädet.
De låter sig inte störas av oss i sitt viktiga arbete.


Hanna tyckte att dessa blommor var väldigt vackra
och det håller jag med om.


Albin hejar på Legogubbarna som välkomnade oss vid entrén.


Här står Legoturisten Gunnar redo för en heldag.


Detta var ett litet smakprov på allt man kan få se på Legoland. Och som sagt... Det är verkligen värt varenda krona att åka dit och titta. Vi var inne en dag, och hann väl nästan med allt men man hade nog helt klart kunnat tillbringa en dag till där. Vi hann inte riktigt med att titta på allt i legostaden så det får någon annan lägga ut efter ett besök där.

Trötta, glada och nöjda åkte vi hem när parken stängde för dagen.




1 kommentar:

Lina sa...

Riktiga legonördar jobbar nog på legoland. Helt fantastiska byggen, dit kommer vi garanterat åka med Klara när hon blivit lite större! Hoppas att ni har det bra i Finland! Vi hörs!