fredag 6 januari 2012

ISKALL VINTERPICKNICK I MALMKÖPING

En iskall ledig fredag bestämde vi oss för att åka på picknick. Det var soligt och fint och lite lagom snövitt.
Jag hade stora planer på vart vi skulle åka och allt vi kunde göra, men min smarta sambo upplyste mig om att det är inte ljust så länge, även om det är sol ute nu. 
Så det blev lite kortare än planerat. 



Men vi kom oss till Malmköping, där vi inte varit tidigare. 
Ett mycket fint litet ställe med gamla hus och sånt dära som jag gillar. 
Vi åkte runt och jagade solnedgången. Jag ville sitta vid vatten, och se solnedgång på samma gång.
Detta var omöjligt.


Så tillslut begav vi oss till Malmköpings camping. Där var iaf. en sjö. Utan sol. 
Kallt som fasen, men vi gjorde det iaf.


I picknick korgen hade vi packat kaffe, juice och resten från våra lussebullar med vit choklad.
Vi skulle haft varm choklad med oss. Och en brasa kände jag. 
Nästa gång får vi åka tidigare och hitta nånstans där man kan tända en liten mysig eld och värma sig på.
Kanske grilla lite... 


Det var is på sjön här, det är det inte hemma i Eskilstuna. 
Så Hanna och Albin kunde åka lite kana på isen.


Efter det här var det skönt att komma in i bilen igen och få på massa värme... 
Men det var iaf. skönt att komma ut lite.

Inga kommentarer: