lördag 21 juli 2012

Parken ZOO

En dag när morfarn var här passade vi på att gå på zoo. Lina, Peo och Klara följde med. 
Vi såg massa roliga och gulliga djur.

 Här sitter en funderande apa... 

 Timon och hans släktingar var väldigt roliga att titta på. Denna satt och spanade upp och vaktade för rovfåglar såg det ut som ...

 Här låg kusinen och solade sig... 

 Åsneklappning...

 Åsnetjejen...


 Här är vi inne på Barnens zoo, där man fick klappa alla djuren som gick lösa... 

 Klara och Hanna är på väg mot vidare äventyr,,, Klara studsar fram av lycka...

 Lucas och Albin hälsar på en liten killing...

 Mamma muu´s vita faster...

 Hej... Jag syns knappt nu, jag ser ut som en sten... 

 Häst klappning...

 Tigersoptunna...

 Vildpissen... 

 Nu är vi tillbaka hos Timon och gänget... 


 Åsnemule... gullig och mjuk.

 Mer klappning, av åsnepojken... 

 En glad lillkusin...

 Pappa spindel...

 Vad gillar ni min fina frisyr???

 Tant struts poserar framför kameran...

 Janne kollar in strutsarna...

 Här ligger en lat en... Jag kommer inte ihåg vad det var för en... men söt var den.. 

 Ha ha. Nu har jag ett bra tag runt denna grenen... 

 Tjena.. Får vi smaka på din middag eller???

 Små krokodiler på väg upp... 

 Albin tittar på krokodilerna...

 Uttersimning...

 Pappa marsvin,, eller var det nåt annat... 

 Här ligger jag och solar... Om våra små svin blir så här stora får vi köpa en ny bur... 

 Flamingogänget... 

 Klicka på bilen och kolla in pelikanens öga, den ser blind ut...

 Hanna studsar...

... och studsar...

 Jag vill också hoppa...

 Jippi... 

 Lina och Klara kunde också hoppa högt...

 Lucas och Albin kör bil...

 Här kommer Albin och Lucas i full fart...


Lucas högst upp vid den långa rutchkanan,,, sista åket för dagen...

Vi hade en mycket trevlig dag tillsammans, synd att det är så dyrt att gå in 
annars kunde man lekt här väldigt ofta... 
Nästa år kanske det får bli säsongskort för oss. 

Inga kommentarer: