onsdag 3 juli 2013

SOMMARDAGAR PÅ LANDET!!!


Vi tillbringade ganska många veckor på landet i sommar. 
Det är skönt att vara där och koppla bort all uppkoppling och moderna faciliteter... 
Till och med jag har börjat inse att det går ganska bra med utedass.  
Det är ju det enda som jag innan tyckt vart lite jobbigt med att vara där. 
Men det är absolut värt det.
Jag och Janne var på en tältövernattning i skogen en natt 
och sen fick barnen sova i tältet i trädgården på landet.. 
Det gick bra. 
Jag trodde att de skulle komma inspringande på natten, 
men det gjorde dem inte. 
Vi har plockat bär och gjort saft. 
Jag har tagit med mig äpplen från jobb som vi gjorde mos av, 
precis såna saker som jag tycker tillhör sommaren... 


Vi har ju badat en hel del också. 
Det har ju varit en väldigt solig sommar, 
så det blev många fler dagar i vattnet än förra året. 
Och barnen är verkligen som några vattendjur allihopa. De tröttnar aldrig.
Det är ju ganska nära till vattnet från stugan, men iår hade vi så många flytgrejjer som skulle med varje gång, så vi fick ta bilen ner... 


 En dag kom Kusinerna och hälsade på. Det var mysigt. 
Elvin verkade trivas hela tiden, men han verkar vara lika glad som hans syster varit. 
De sov över, och vi var och badade. 
De har såna där badskor när de badar. 
Såna skall jag nog också ha nästa år, 
så slipper min kära man nästan drunkna 
när jag slänger mig runt halsen på honom så fort jag trampar på något...


TYPISKA SYSSELSÄTTNINGAR...
 TJEJERNA DISKAR OCH LAGAR MAT!!!

 KILLARNA  SLAPPAR OCH NJUTER AV DEN LILLA UPPKOPPLING SOM FINNS. OCH TV!!!

 Anden hälsar på krokodilen.

Hoppas vi kan bo på landet lika mycket nästa sommar... 



1 kommentar:

Lina sa...

Härliga bilder... det var verkligen semester att få vara hos er på landet! Vi kommer gärna nästa år igen! :) Badskor är bäst!!! :) Fattar inte att jag inte haft det hela mitt liv!