söndag 27 mars 2011

Lite mer från då. 27:e mars 2011

En dag åkte jag och mina barn iväg på en liten upptäcksfärd. Vi tog GPS:en med oss och lite mackor och saft. Sen fick hon berätta för oss vad som fanns att se runt omkring oss.

Först åkte vi ut mot Sundbyholm, och stannade vid Sigurdsristningen. Jag och Janne har ju varit där förut och tittat men barnen har inte sett det. Vi läste lite om det och försökte hitta olika saker i ristningen, sen tittade vi på de röda stenarna som visar vart sigrids bro var förr. Och tänkte att vattnet från ån hade varit ända upp dit en gång i tiden. Då fanns inte vägen. Det var svårt att parkera denna gången för det var en hel del snö kvar. Det var ganska kallt ute också, Lucas ångrade att han bara tog jeans, men solen började titta fram och det kändes som att det kunde bli en rätt mysig dag ändå.


1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt Emeli att ta med sina goa ungar och se på allt fint som folk förr i tiden har kämpat ihop. Och jag vet att just dina gullungar uppskattar sånt här för dom brukar berätta för mig vad dom har fått se. Kram och godnatt från mamma.