söndag 27 mars 2011

Rinkesta slott

 (klicka på collaget för att se det större)

Det var inte lätt att hitta hit. GPS:en hade ingen aning om att man kunde hitta ett så fint slott mitt i skogen, så vi fick hitta det på egen hand. Jag hade läst på nätet om att det fanns någon butik här där de sålde gamla beslag och andra saker som funnits i gamla hus. Typ som återbruket men finare. Jag hittade det när jag letade efter gamla fönster när jag fick för mig att jag ville bygga ett växthus. 
Inget växthus blev det iår, men väl ett besök här och titta på slottet, någon butik hittade jag inte.
Det var verkligen ett fint slott, väldigt medtaget, och hade nog behövt massa kärlek. Det kändes lite som att det försökte be om hjälp. HEJ... VA TREVLIGT MED BESÖK,,, SKA NI TA HAND OM MIG. 
men det skulle vi inte, vi ville ju bara titta. 
Hoppas att någon gör något av det någon gång. För nu stod det tomt verkade det som.
 När jag läste lite om det verkade det som att det kan vara lite spökerier där... Jag får luska vidare i det där. 



Sen hann vi med att bestiga en alptopp också...

En mycket lyckad utflykt blev det... Nästa gång får vi åka lite längre bort tror jag. Mot nya äventyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nu hoppade jag allt till lite. Jag går ju in på denna häringa bloggen varje dag...och idag fanns det nått nytt att titta på. Fina ställen, söta ungar och snyggt tagna bilder. Puss på dig Emeli från mamma.

Gunilla sa...

På 90-talet drev vi kursgård på Rinkesta Slott! :-) Vi hade kurser i personlig utveckling så slottet fick mycket kärlek under den tiden! :-) Hälsningar Gunilla