söndag 27 mars 2011

Sörmlandsgården

 (klicka på collaget för att se det större)

Efter slott blev det gård. Mitt i stan ligger den här gamla gården, alla byggnader har nog inte varit här från början tror jag. Och man kan ju fundera en stund på vilket som är äldst. Jag har ännu inte hunnit ta reda på så mycket om detta så jag får nog läsa på länken jag också om gården. 
Barnen hade iaf. mycket spring i benen, och när vi kom dit såg de ett litet berg. Swosh sa det och så var alla tre på väg att bestiga det. Och de lyckades bra alla tre. =)

Det är så mycket detaljer som man kan titta på och här är några. Det hade varit roligt att bygga nåt litet miniatyr hus någon gång på det här sättet, med näsver under taket och mossa och gräs, och hängrännorna är ju väldigt mycket vackrare än de vi har idag.



Inga kommentarer: