torsdag 20 december 2012

och så slängde vi ihop lite arraksbollar också

Jag har aldrig gjort arraksbollar. 
Det är ju på tiden... 
Vi hade en sockerkaka liggandes som hade blivit lite torr 
så den blev ju en bra grund att smula ner... 

När jag skulle börja med detta märkte jag att jag inte hade något florsocker som man då skulle ha... Det är rätt ofta nu för tiden som jag måste hitta på något annat när det saknas saker som man tror finns hemma... Jag bakade en mjuk pepparkaka häromdagen, och när jag hade börjat så märkte jag att jag inte hade något socker.... Så det fick bli brun farin istället... Det gick bra.
Men nu hade vi vanligt socker så det fick bli det istället denna gången.

 Så var det då blandat... 
Sen skall man ju ha chokladströssel på dem, 
men det hade jag inte det heller, jag tänkte tagit kakao så att de blev som tryfflar, 
men det hade inte blivit så gott tror jag, oboy tänkte jag också på, 
men det vet jag ju att vi aldrig har,  
så det fick bli en blandning av kokos och pärlsocker... 

Några bollar klara... Resten skall sparas till jul!

Sen försökte jag mig på att göra lite egen senap också, 
men det var inte roligt... 
Senapsfrön är väldigt statiska, så när jag skulle hälla i dem i mixern så flög dem nästan ur igen... 
Sen mixade jag som man skulle, 
men de jäkla fröna ville vara hela ändå... 
Ja ja. I med resten av ingredienserna och hoppas att det blir bra...
Det blev någon sörja av det som blev ganska stark och väldigt söt, 
men jag gillar inte senap, 
så jag vet inte om den blev god... 
Hoppas den stelnar med tiden.. inte vet jag. 

Nu skall jag inte göra mer idag, förutom middag. 
Och den blir lätt. 
Köttbullar och pasta.

Inga kommentarer: