tisdag 17 augusti 2010

Götaälvbron...

(klicka på collaget för att se det i större format)

På söndagen skulle vi då traska över till the other side, eftersom jag hade kommit på den briljanta idén på fredagen att man kunde ju parkera på jobbet för att slippa betala parkeringsavgift hela helgen på centralen typ... Så efter Barken Viking så fick vi se lite mer utsikt  härifrån då...

Götaälvbron, gatu- och spårvägsbro över Göta älv i Göteborg. Götaälvbron är en stålbalkbro med en total längd av 927 m. Mittspannet (ett klaffspann) har en fri höjd av 19,5 m. Bron uppfördes 1937–39 och breddades 1966.
 
Och snart är det då dax att bygga en ny bro eftersom den som är där nu har tjänat ut 2020. Det märker man på många sätt. Spårvagnar och bussar krälar över bron och chaufförerna ser ut som att de skall somna, detta är ju en trafikfara helt klart, men det är inte därför de bygger nytt utan för att den inte håller för hur mycket som helst... 
Jag hörde att metaltown som håller till i Frihamnen inte kommer att få fortsätta, och detta pga. denna bro. Jag förstår den, är man så gammal och ranglig är det jobbigt att lyssna på massa håådrock och bära på massa håådrockare under denna festival... Men de som bestämmer har inte heller dessa tankar som en förklaring, utan jag hörde att det var för att bron inte håller för att såpass mycket folk skall stå på bron och hoppa i takt med musiken... 
JAG VET INTE... DETTA ÄR BARA VAD JAG HÖRT OCH JAG HÖR INTE ALLTID SÅ BRA SÅ DET KANSKE ÄR NÅGON HELT ANNAN ANLEDNING.... 

När vi hade kommit upp till toppen så såg vi dem... Ställningsbyggarna som höll på att bygga scener till just Metal Town... De är rätt duktiga på att klättra, det såg lite småläskigt, men det var ju tur att iaf. EN av dem hade säkerhetslina på sig. 
Det måste man ju ha på såpass hög höjd... eller???? =)


Posted by Picasa

Inga kommentarer: