tisdag 17 augusti 2010

Trägår´n


Jag glömde ju nästan av en av de viktigaste grejjerna vi gjorde denna helg... Trädgårdsföreningen.
Jag skäms över det men jag har faktiskt aldrig varit där heller... Det är ju sjukt faktiskt, men men... Nu har jag det.
Vi började med att ta en fika på cafét som ligger där bredvid entrén. Sen gick vi in... När vi senare gick ut såg jag att det kostade pengar att gå in... Oj.. det hade vi missat eftersom vi gick in genom caféets uteservering... Det är inte så att jag rekomenderar någon annan att göra samma misstag som vi gjorde men jag vill ju varna er för att det är rätt lätt att vara så klantig...

Jag tror inte att jag tänker berätta så mycket om detta för om ni inte vart där så skall ni bara åka dit... Eller ja.. Det beror ju på vart ni bor... Man behöver ju inte åka 100mil för att gå till trägårn, så speciellt är det inte, men om man får för sig typ ... Kanske att vi skulle åka till Göteborg en sväng.. då skall man helt klart gå hit...

Vi var och såg fler saker som jag inte tänker säga så mycket om heller, detta får ni faktiskt gåggla på själva om ni vill veta något om alla andra sevärdheter i Götet...
som tex.
Poseidon
Hans kön är litet, det konstaterade jag när jag var där, så det är inte bara något folk säger... Eller ja, som någon sa till mig. Det är jäkligt stort om det hade suttit på mig... (alltså inte mig utan på den som sa det), men för att sitta på en så stor man som han är det löjligt litet.

Feskekörka
Vi hittade dit tillslut efter en omväg förbi Alströmer på lilla torget... Det är inte lätt för folk som inte är från Göteborg att uttala denna byggnads namn men vi hade en stund på oss att öva innan vi var framme... Där inne luktade det fisk som vanligt... Knepigt de e de...

Saluhallen
Jopp.. Där var vi också, där luktade det inte bara fisk, utan även annat... Inte så gott på alla ställen...

Kopparmärra
Jag glömde kolla storleken på det könet när man ändå hade sånt i tankarna... Men stor är han också. Han har faktiskt rört sig lite sedan han blev tillverkad... Jag tror att det var hela 180 meter och vridit sig har han också... Detta var för att någon smart nisse kom på att "HÄR SKALL VÄGEN LIGGA" och då råkade det vara så att han liksom hade ställt sig mitt i vägen...

sen såg vi mer men ni får inte veta mer varken vad vi såg eller vad vi gjorde för det är faktiskt privat... ha ha ha...
men en underbart mysig, rolig, uppfriskande av regn och storm, lugn helg hade vi...
Posted by Picasa

Inga kommentarer: