torsdag 19 augusti 2010

Kent i Parken Zoo 17:e juli

Nu är det då min debut att skriva lite i denna blogg. Tänkte att det kan passa bra med att skriva lite om Kent-konserten vi var på, eftersom Kent som alla vet är från Eskilstuna som jag. Det alla kanske inte vet är att bandet först bildades 1990 under namnet Jonas & Giftet. 16 grammisar har de hunnit med att få plus en del annat, Kent.nu blev t ex utsedd till bästa fan-sajt 2003...

Denna kväll började med grillning hos de trevliga värdarna, där kol dock blev en bristvara pga många sena ankomster... Men tack vare snälla husvagnsgrannar ordnade det sig utan att vi behövde stå med tändare under köttet. Gott o skoj var det. Vädret var fint och det var väldigt varmt... Ända tills konserten började. Då blev det något sämre. Vädergudarna hade fått en böj o stopp i vattenslangen till mälardalens bevattningssystem en hel månad, men någon där uppe hittade tydligen felet denna kvällen... Det hade samlats ganska bra tryck kan man väl säga, för vi var inte torra på en fläck när vi kom hem. Konserten var bra tror vi, var i a f väldigt bra stämning trots ösregnet...

5 kommentarer:

Lina sa...

Kul att du, Janne skriver på bloggen också... det är ju ett ganska tidskrävande jobb och släkten älskar att läsa bloggar så nu hoppas vi på lite mer frekvent skrivande! :) Regn är ju härligt ibland fast kanske inte när man ska på konsert! Ni hade ju inte sånt flyt med vädret när ni var i Stockholm och diggade sist heller... men vädret är ju som turinte allt! :) Ha det gott! / Lina.

Lina sa...

... är det ditt collage också.. eller har du inte lärt dig den biten ännu? :) Snyggt var det vilket som!

Janne sa...

Hej!
Tack, ja det var kul att få till ett inlägg o kul med ett par kommentarer också. Kommer säkert fler så småningom, men skrivandet som mycket annat tar lite tid för mig... Som t ex collaget som jag ändå fick ihop till slut. :-)

Vädret är verkligen inte allt, men har definitivt varit lite svajigt konsertväder denna sommar. Men det har varit bra ändå.

Vi har förresten pratat lite jul nu som Emeli säkert kan berätta mer om... :-)
Ha det bra!

Lina sa...

Julen... det är inte likt min syster att tänka så tidigt på något... vad bra att du gör det! Själv har jag inte kommit på den ultimata lösningen ännu... tänker så det knakar! Såg att du hittat till min/vår blogg, där har du en del att kolla igenom, kanske tar ett par år eller så... men sedan känner du kanske storsyrran med familj lite bättre! :)

Ha det gott!

Emeli sa...

Vad är detta egentligen... Ska han få äran för att jag tänkte lite tidigare på julen iår... Det var inte han som tog upp det. DET VAR JAG. Han fick bara lyssna och ev. komma med en lösning vilket vi inte riktigt fick i hop... hi hi hi...

JAG ÄR INTE SVARTSJUK ÖVER ATT NI DISKUTERAR ÖVER MITT HUVUD, JAG TYCKER BARA ATT DET ÄR

ORÄTTVIST.....

kram kram